Sunday, June 14, 2009

Gigi Oh Gigi~~


Senyuman yg indah dtgnya dari gigi yg bersih dan sihat. Gigi yg kuning dan kotor pula akan mdtgkan senyuman yang ___________.(isi tmpt kosong sndri ek)

kalau boleh smua org mahukan gigi yg bersih dan sihat. tp berapa ramai daripada kita yg menjaga gigi kita dgn baik? brapa org yg mgosok gigi sbelum dan slepas tdor? ramai yg melakukan dan tidak kurang juga ada yg tidak melakukan nya.

berapa ramai yg pergi berjumpa doktor gigi utk mbuat pmeriksaan? dan berapa ramai yg takut @ phobia utk pergi?

ada la sorg kwn aku yg takut sgt jumpa doktor gigi smpi sekarang..sejak dr zaman sek2 ren smpi zaman dah berkerjaya skang ni. Doktor tu bukannya nak cabut smua gigi dia, but he just want to make sure that all her teeth is able to use when she is in golden age. Tapi kalo xmau, xpayah. You can bring the horse to the river and ask its to drink water, but you cant urge the horse to drink.Semuanya depend kemahuan seseorg.

senyuman kita pasti akan menjadi lebih menawan :)
semuanya bergantung kepada diri kita sendiri.

sbenanya tujuan aku tulis blog ni sbenanya nak mengamuk pasal appoitment gigi aku pada 11.8.2009 pukul 2ptg.
humm, ada 2 bulan lagi appoitment tu, abis rosak la gigi aku smentara nak tgu tarikh tu. Sbenanya gigi aku cantik and have no problem, but gigi palsu aku tiba2 tertanggal dan membuatkan tmpat gigi palsu aku tu berlubang tanpa tuan. Cehh, gigi aku yg mulanya berbentuk segi empat spt gigi2 yg normal telah patah sedikit dan membuatkan nya lebih cacat.
tapi aku tetap mempunyai senyuman yg menawan.hehe :))

No comments: