Monday, July 5, 2010

SOLUSI -majalah islam alaf baru

nak promote sikit majalah yg aku baca. lepas beli satu isu majalah ni.aku dah jadi ketagih nak membeli kesemua isunya. disebabkan oleh majalaj ni bnyk info ttg islam. jadi aku beli untuk menambahkan ilmu pengetahuan.


kita perlu tambahkan ilmu kita, sbb ilmu yg bnyk kat alam ni takkan habis dipelajari oleh manusia. otak kita boleh menampung sehingga bnyk maklumat sehingga dikatakan dapat menyimpan maklumat di dalam beratus2 [400 kot] maklumat di dalam library.

jadi tanamkan minat membaca ni. jgn hanya melihat kepada hiburan semata. TV terutamanya, mmg saya akui ada benda yg memberi ilmu di dalam kotak segiempat itu, ttp kebanyakan daripada kita tidak dapat mengawal nafsu untuk melihat hiburan yg maksima.

teringat dengan lirik lagu nasyid yg aku penah dgr.. berhibur tiada salahnya, asal pandai beza yg baik dan buruk hehe..[mcm xbetul jer bunyinya] lebih kurang macam tu la bunyinya.

celik mata, celik minda, pasti kita diredhai dan diberkati.

ps: amalan membaca adalah amalan yg baik.bawakan buku kemana anda pergi [walaupun anda tak membacanya] nescaya sampai satu peringkat anda akan membacanya.

2 comments:

cik_mazni said...

sokong!!!!..ermmm, solusi 21 dh kuar ka??? :-/

mrazahar85 said...

21?wawa..awalnya..kmk baruk baca yg 20. humm..sik pasti dh kuar or belum, sbb duk kat bandaraya tok susah mauk update.sbb smuanya ada~